Kophenhag Eğitim Müşavirliği

Sıkça Sorulan Sorular

GENEL


  • Resmi burslu öğrenciyim, Müşavirlikten avans alabilir miyim?

    1416 sayılı Kanun kapsamında öğrenim gören öğrencilerin mali hakları, kanuna dayalı olarak Milli Eğitim Bakanlığı ve Maliye Bakanlığınca ortaklaşa hazırlanan bir tebliğle düzenlenmiştir.

    Anılan tebliğde, öğrencilerimize Müşavirliğimiz tarafından avans verilmesine dair bir düzenleme olmadığından ve bu amaçla Bakanlığımızdan bir kaynak aktarılmadığından dolayı avans verilememektedir.

    Bu yönde sıkça gelen öğrenci talepleri Bakanlığımıza iletilmektedir. Ancak mevcut durumda, kaynağı ve  yasal dayanağı olmadığından dolayı avans verilememektedir.

    Bahse konu tebliğe mevzuat başlığı altından ulaşılabilir. 


     Müiavirliğimizde belge tercümesi ve onayı yaptırabilir miyim?

    Müiavirliğimizde diploma, sigorta ve sağlık harcama belgesi gibi ya da diğer türden belge tercümesi ile onaylama işlemi yapılmamaktadır.


    Resmi burslu öğrenciyim, dil okulumu değiştirebilir miyim?

    Bölgemizde bulunan dil okullarında öğrenim gören resmi burslu öğrencilerin dil okullarının değiştirilmesi Bakanlık onayına tabidir.


     Resmi burslu öğrenciyim, tedavi için Türkiye'ye hangi şartlarda gidebilirim?

    Resmi burslu öğrencilerin tedavi için Türkiye´ye gidişlerine, mali hakları düzenleyen tebliğde belirtilen şartların varlığı halinde Müiavirliğimizce yapılan değerlendirme sonucunda izin verilebilmektedir.

    Anılan tebliğde yer alan hüküm şu şekildedir:

    'Yurt dışında öğrenim yaparken rahatsızlanan ve rahatsızlığı nedeniyle öğrenim kurumuna devam edemeyen resmî burslu öğrencilerin, tedavilerinin iki aydan fazla süreceğinin tespit edilmesi ve hastane giderlerinin sigortasınca ödenmemesi halinde, hastane/üniversite, sağlık merkezi yetkililerinin onayı alınarak tedavileri yurtta yaptırılır. Tedavi için yurda gelmeleri Eğitim Ataşeliğince uygun görülen öğrencilerin, yurt dışında öğrenim yapmakla ilgili hakları saklı tutulmak kaydıyla, en fazla altı aya kadar olan yurt içi tedavi giderleri, ayrıca Türkiye'deki ikamet ve tedavi yerlerine kadar geliş ve tedavi sonucunda öğrenim yerine dönüş yol giderleri ile zaruri hallerde hasta öğrenciye refakat edecek olanın yol giderleri bağlı bulunduğu Kurumca ödenir.'

    Buna göre tedavi için Türkiye´ye gitmek isteyen öğrencilerimizin;

    • Tedaviyi gerektiren rahatsızlığın ne olduğuna, tedavinin iki aydan daha fazla süreceğine ve Türkiye´de yapılmasının daha uygun olacağına dair doktor raporu ile,
    • Tedaviye ilişkin hastane giderlerinin sigorta tarafından karşılanmadığına dair belgeyi,

    bir dilekçe ekinde Müşavirliğimize ulaştırmaları gerekmektedir.

    Bu belgelerin varlığı halinde, durum Müşavirliğimizce değerlendirilerek uygun görülenler Bakanlığa bildirilmektedir. 


    Yurt dışında yüksek lisans ya da doktora eğitim görülebilecek üniversiteler hangileridir?

    YÖK Yürütme Kurulu 20.11.2013 tarihli toplantısında aldığı kararla, 1416 sayılı Kanun kapsamında yurt dışında lisansüstü eğitim görmeye hak kazanan öğrencilerin eğitim görebilecekleri üniversiteler listesinin belirlenmesinde yeni kriter belirlemiştir.

    Buna göre eğitim görülecek üniversitenin; Times Higher Education, Academic Ranking of World Universities (Shanghai), QS ve University Ranking by Academic Performance (URAP) tarafından yapılan dünya üniversite sıralamalarında, son 3 (üç) yıl içerisinde genel veya alan bazında ilk 500 içerisine giren üniversiteler içerisinde olması gerekmektedir.

    Milli Eğitim Bakanlığı 1416 sayılı Kanun kapsamındaki resmi burslu öğrencilerden, kabul aldıkları üniversitelerin belirlenen ölçüte uygun olduğuna dair belge istemekte, bu belgeyi sunamayanlara izin verilmemektedir.

    YÖK Yürütme Kurulunca belirlenen bu kriter, 2547 sayılı Kanun´un 33. maddesi, 1416 sayılı Kanun uyarınca yurt dışında lisansüstü eğitim görmeye hak kazanan araştırma görevlileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca yurtdışına gönderilecek devlet memurlarını da kapsamaktadır.


    Lisansüstü eğitimde alınan dil dersi ücretlerinin ödenmesi

    1416 sayılı Kanun kapsamında bölgemizde öğrenim gören öğrencilerin mali haklarını düzenleyen tebliğin 12 nci maddesinin 12 inci fıkrasında; "Dil öğrenimlerini tamamlayarak esas öğrenime başlayan ve okul/danışman tarafından dil dersi almaları zorunlu tutulan öğrencilerin sadece bir dönem bir dil dersinin ücreti öğrencilerin bağlı oldukları Bakanlık/Kurumca karşılanır" hükmü yer almaktadır.

    Bu hükümden hareketle, yüksek lisans ya da doktora öğrenimi sırasında zorunlu olarak alınan yabancı dil (İngilizce) derslerinin bir dönemi için bir dil dersi ödemesi yapılabilecektir. 

    Ancak bunun için dil dersinin zorunlu tutulduğunun, resmi okul ya da danışman yazısıyla belgelenmesi gerekmektedir.



    ÖSYM tarafından yapılan ÖSYS, KPSS, ALES, YDS gibi sınavlara Müşavirlikten başvurabilir miyim?

    T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından Türkiye'de yapılan ÖSYS, KPSS, ALES, YDS  ya da benzeri merkezi sınavlara Müşavirliğimizden başvuru alınamamaktadır. Bu sınavlara başvuracakların, yurt içi başvuru prosedürlerini takip etmeleri gerekecektir.


     

    MEB tarafından yapılan LGS, Açık Lise ve benzeri sınavlara Müşavirlikte girebilir miyim?

    Bakanlığımızca yapılan LGS, Açık Lise ve benzeri merkezi sistem sınavları Müşavirliğimizde yapılmamaktadır. Yine bu sınavlarla ilgili olarak Müşavirliğimizce başvuru alınmamaktadır. Ancak LGS adlı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavına yurt dışında Bakanlığımıza bağlı olmayan okullardan başvurmak isteyen öğrencilerin başvuru formları, ilgili kılavuzdaki esaslar çerçevesinde Müşavirliğimizde onaylanacaktır. Bunun haricinde sınavlara başvuru alınması ve gerçekleştirilmesi, Müşavirliğimizden bağımsız olarak yurt içi prosedürlere göre yürütülmektedir 


     Çocuğum Danimarka'da hangi okula gitmeli?

    Özellikle Danimarka'ya yeni gelen vatandaşlarımızdan Müşavirliğimize sıkça yöneltilen sorulardan bir tanesi de, ilk ve ortaöğrenim çağındaki çocuklarını hangi okullara kaydettirebilecekleri yönündedir.

    Bu yöndeki bir soruya karşılık Müşavirliğimizce yönlendirme yapılmamaktadır.

    Sorunun doğru cevabının, yine öğrenci velilerinin yapacakları titiz çalışmayla bulunabileceği değerlendirilmektedir. Gerek okul türlerine, gerekse başarı sıralamalarına ilişkin veri sağlayan bir çok kaynağa internet ortamında ulaşmak mümkündür.   


    AÖF giriş ve ders sınavlarına Müşavirliğinizden başvurup sınavlara Müşavirliğinizde girebilir miyim?


    Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi giriş ve ders sınavlarına Müşavirliğimizden başvuru alınamadığı gibi, bu sınavlar Müşavirliğimizde yapılmamaktadır. Açık Öğretim Fakültesi giriş ve ders sınavları, tamamen Eskişehir Anadolu Üniversitesince belirlenen esaslar dahilinde ve yerlerde yapılmaktadır.

    Ancak, Danimarka'da açık öğretim sınavının koordinasyonu Müşavirliğimizce yapılmaktadır. Müşavirliğimizce belirlenerek Eskişehir Anadolu Üniversitesi Batı Avrupa Programı Köln Bürosuna iletilen bilgiler, ilgili büro tarafından duyurulmaktadır. Ayrıca, Müşavirliğimiz sosyal medya hesaplarından da sınavın nerede ve hangi tarihlerde uygulanacağına dair bilgiler sınav öncesi süreçte paylaşılmaktadır.

     

     

    Yurda Dönüş İçin Uçak Biletimi Nasıl Aldırabilirim?

    Bölgemizde öğrenimini tamamlayan öğrencilerimizin uçak biletlerini aldırmak için Bakanlığımız personeli  Mehtap Deniz ile görüşmeleri gerekmektedir.  mehtap.deniz@meb.gov.tr


    YURTDIŞINA ÇIKIŞTA VE YURTDIŞINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

    1-   Yolculuğa başlamadan önce pasaportunuzu, vize ile ilgili belgelerinizi, uçak biletinizi, bagaj fişlerinizi dikkatlice kontrol ediniz.

    2-  Eşya olarak size en gerekli şeyleri yanınızda bulundurmanız, aşırı bagaj taşıyarak fazla bagaj ücreti ödemenize engel olacaktır. Bagajınızda veya yanınızda gıda maddesi götürmeniz, gümrükte problemlere yol açabilir. Oldukça sık güvenlik kontrol noktalarından geçeceğiniz için, çok gerekmedikçe yanınızda metal eşya veya bozuk para bulundurmayın.

    3-  Bagajınızda bulunan eşyaların kabaca bir listesini ve tahmini değerlerini yanınızda bulundurmanız, bagajınızın kaybolması durumunda sigorta şirketinden tazminat talebinde bulunmanıza imkan verecektir.

    4-    Yurtdışına çıkarken aşırıya kaçmamak şartıyla Türkiye'yi veya yörenizi tanıtıcı broşür, kartpostal veya harita vb. götürmeniz, sizinle ve ülkemizle ilgilenen yabancılar üzerinde iyi bir etki yapacaktır.

    5-    Uçuş sırasında hakkınızda birtakım bilgiler isteyen formlar doldurmanız gerekebilir. Bu nedenle yanınızda bir tükenmez kalem bulundurmanız yerinde olacaktır.

    6-  Havaalanlarına çok iyi şekilde yön bulma işaretleri yerleştirilmiş olup, pasaport kontrol, gümrük ve bagaj alış yerlerini bulmanız çok kolay olacaktır. Herhangi bir probleminizde havaalanı personelinden yardım isteyebilirsiniz. Belirli bir noktaya kadar THY ile uçup, daha sonra farklı bir havayolu ile seyahat edecek olanların, Türkiye'de gümrüğe girerken yetkililerden, bagajlarını en son hangi noktada teslim alacaklarını öğrenmeleri yerinde olur. Zira THY'nın bazı şirketlerle olan anlaşması uyarınca bagajlar, seyahatin sona erdiği noktaya kadar şirket tarafından taşınmaktadır. Bagajınızın kaybolması halinde paniğe kapılmadan gerekli yerlere başvuruda bulunabilirsiniz. Sizden kaybolan bagajınızın tarifi istenebilir.

    7-   Uçaktan inişte ilk geçmeniz gereken yer pasaport kontrolü olup, ancak bu kontrolden sonra o ülkeye giriş izni almış olursunuz. Pasaport kontrolü sırasında, vize için gerekli olan belgelerinizin birer örneğini, kolay ulaşabileceğiniz bir yerde bulundurmanız ve istenmesi halinde görevli memurlara göstermeniz gerekir.

    8-   Pasaport kontrolünden sonra bagajınızı almak için bagaj alış yerine ulaşmanız ve bagajınızı alarak gümrük bölümüne geçmeniz gerekmektedir. İlk noktada bagaj alması gerekmeyenler, doğrudan gümrük bölümü/salonuna geçmelidirler. Gümrük salonlarında kırmızı ve yeşil olmak üzere iki ayrı bölüm bulunmaktadır. Gümrüğe tabi eşyası olanlar kırmızı bölümden, gümrüğe tabi eşyası olmadığından emin olanlar yeşil bölgeden geçmelidirler. Yeşil bölgeden geçenler de zaman zaman gümrük memurları tarafından kontrol edilebilirler. Böyle bir durumda bagajınızı kontrol etmeleri için açmanız gerekmektedir. Nelerin gümrüğe tabi olduğu, ilgili büyükelçiliklerin konsolosluk şubesinden öğrenilebilir.

    9-   Büyük şehirlerde, havaalanı ve istasyon gibi kalabalık yerlerde hırsızlık olayı her zaman karşılaşabileceğiniz bir risktir. Pasaport, uçak bileti gibi değerli eşyalarınızı güvenli bir yerde korumanız gerekir. Bu gibi eşyaların özellikle havaalanı ve istasyon gibi yerlerde çalınma tehlikesi daha fazladır. Günlük ihtiyacınızı karşılayabilecek miktardan daha fazla para taşımamanız, banka ve kredi kartlarınızı çok iyi korumanız gerekir. Pasaportunuzun çalınması veya kayıp olması durumunda derhal konsolosluk veya büyükelçiliği haberdar etmeniz, yeni pasaport düzenleninceye kadar o ülkede yasal yollarla bulunmanızı sağlayacak bir belge düzenlenmesini temin etmeniz gerekmektedir. Cüzdanınızı her zaman el çantanızda veya iç cebinizde taşıyınız. Hiç bir zaman çantanızı gelişigüzel yerlere bırakmayınız, devamlı ağzını kapalı tutunuz.

    10- Öğrenim yapacağı ülkeye varan her öğrenci, en geç 3 gün içerisinde, öğrenim yerine vardığı tarihi, adresini, telefon numarasını belirten dilekçesini, bağlı bulunduğu eğitim müşavirliği/ ataşeliğine bunların bulunmadığı yerlerde konsolosluğa gönderecektir. "Öğrenim yerine varış tarihi" ülkeye girişte o ülkenin gümrüğünde pasaporta vurulan giriş damgasında yer alan tarihtir. Muhtevası yukarıda belirtilen dilekçenin gönderilmemesi veya geç gönderilmesi, yurtdışı aylıklarınızı düzenli olarak alamamanıza yol açabilir.

    11-Öğrenim dalınız ve başvurabileceğiniz okullar konusunda da danışmanınız veya önereceği öğretmenlerinizle görüşmelerde bulunup daha objektif bilgiler alabilirsiniz.

    12- Kurlar halinde düzenlenen dil okulu programlarında başarı sağlamanın en önemli şartı devamsızlık yapmamak, verilen ödevleri günü gününe yapmak ve öğretmenleriniz ile iyi bir diyalog içinde olmaktır. Dil okulları her kur sonunda devam-devamsızlık raporlarınızı ve öğretmenlerin görüşlerini her öğrenci için ayrı bir formla müşavirliğe bildirmektedir. Hakkınızda olumsuz bilgiler ihtiva eden raporun alınması durumunda, müşavirlik/ataşelik sizden bilgi isteyip uyarıda bulunabilir. Böyle olumsuz bir durumla karşılaşmamak için, meydana gelen her türlü gelişmeyi zaman kaybetmeden müşavirliğe bildirmelisiniz. Okulunuzun devam kurallarına uymalısınız.

    13-Üniversitelere kabul edilebilmek için yeterli TOEFL/IELTS/DALF puanını alabilmeniz, kurslara düzenli devam etmenizin yanı sıra, ek kaynaklarla hazırlanmanızı gerektirmektedir. Bunun için ders saatleri dışında da TOEFL/ IELTS/DALF sınavlarına hazırlayıcı özel yayınları takip etmeniz ve okulunuzun kütüphane imkanlarından faydalanmanız yerinde olacaktır.

    14-İyi bir üniversitede başarılı bir master veya doktora öğrenimi yapmanın en önde gelen şartlarından birisi de, iyi bir dil bilgisine sahip olmaktır. Yeterli TOEFL/IELTS/ DALF puanını alıp esas öğrenime başlasanız bile, dil bilginizde temel boşluklar varsa, lisansüstü dersleri alırken dahi size dil dersleri aldırılarak bu açığınızın kapatılması sağlanacaktır. Bu durum da sizin yeteri sayıda lisansüstü dersi alamamanıza ve idealinizdeki programı gerçekleştirememenize yol açabilir. Buna meydan vermemek için, gerek Türkiye'de gerekse yurtdışında size tanınan dil öğrenimi süresi içerisinde ciddi ve programlı bir çalışma yapıp, dil bilginizi sizi ve akademik danışmanlarınızı tatmin edecek düzeye çıkartmanız esastır.

    15-Yurtdışındaki dil okullarının programları "öğretmekten" daha çok "öğrenmeye rehberlik etmek" anlayışından yola çıkılarak düzenlenmiştir. Öğretmenleriniz size sınıfta veya sınıf dışında, dilinizi nasıl geliştirebileceğiniz konusunda rehberlik yapacaklardır. Bu sebeple sadece sınıfta derslere katılmak, bunun yeterli olacağını düşünerek ders dışında herhangi bir çalışma yapmamak yanlış olur. Ders dışında da, imkanları çok geniş olan kütüphanelerden yararlanmak, bol bol kitap okumak, özel bazı çalışmalarda bulunmak yararlı olmasının yanı sıra gerekli de görülmelidir.

    16-Gerek dil gerekse esas öğreniminiz sırasında, müşavirliğin iznini almadan okulunuzu, bulunduğunuz bölgeyi terk etmek, önce bursunuzun kesilmesine, daha sonra da hakkınızda yasal işlem yapılmasına sebep olabilir. Böyle bir zorunluluğunuz varsa, önceden dilekçenizle müşavirliğe başvurarak onların görüşünü ve iznini almanız şarttır.

    17-Yurtdışı burslarınız açtıracağınız banka hesabınıza müşavirlikçe transfer edilecektir. Bu bakımdan, öğrenim yerinize varır varmaz, ticari bir bankada hesap açtırmanız ve hesap numaranızı müşavirliğe bildirmeniz gerekmektedir.

    18-Öğrenim yerinize ulaştığınızı müşavirliğe bildirdiğinizde, size bankada hesap açtırmanız, plan taslağı düzenlemeniz ve üzerinde durulması gereken diğer konularda açıklayıcı bilgi veren formlar gönderilecektir. Bu formları dikkatle okuyup, belirtilen hususları yerine getirmeniz önemlidir. Özellikle, esas öğrenim için kabul alınca, müşavirliği haberdar etmeyi unutmayınız.

    19-Milli Eğitim Bakanlığının yurtdışı temsilcilikleri olan eğitim müşavirliklerinin görevlerinden birisi de, resmi-burslu öğrencilerin bölgelerinde sıhhatli ve başarılı bir öğrenim yapmaları için gerekli olan şartları sağlamak, bunun yanı sıra öğrencinin öğrenimiyle ilgili gelişmeler konusunda Bakanlığımıza sürekli ve düzenli bilgi vermektir. Ancak, öğrencinin temsilciliklerimize durumu hakkında düzenli bilgi vermemesi, dönem sonlarında transkriptini göndermemesi, Bakanlığımıza düzenli bilgi verilmesini engelleyecektir. Bu bakımdan öğrenciler, durumlarındaki olumlu veya olumsuz gelişmeleri zaman geçirmeden ve ayrıntılı olarak müşavirlik/ataşeliğe bildirdikleri takdirde, kendilerine yardımcı olunması, problemlerinin kronik hale gelmeden çözülmesi, öğrenci- müşavirlik - Bakanlığımız arasında sağlıklı bir işbirliğinin oluşturulması mümkün olacaktır.

    20-Bakanlığımız, 1416 sayılı Yasa uyarınca resmi-burslu statüde öğrenim yapmak üzere yurtdışına gönderilen öğrencilerimizin, sağlık ve esenlik içerisinde başarılı bir öğrenim yapmalarını ve kendilerine verilen normal süre içerisinde derecelerini alarak yurda dönmelerini, ülkemizin ihtiyaç duyduğu alanlarda hizmet yaparak kalkınmamıza katkıda bulunmalarını amaçlamaktadır. Bursiyerlerimiz, ülkemizin kendileri için yaptığı fedakarlıkları daima göz önünde bulundurarak, yurtdışında yapacakları eğitimleri süresince, "eğitimlerini" her şeyin önünde tutmalı, en kısa sürede dereceleri ile yurda dönerek hizmet etmeyi ilke edinmelidir. Sebebi ne olursa olsun, normal süresini aşan ve uzayan bir öğrenimin sıhhatsiz olduğu ve sizi giderek derecenizden uzaklaştırdığı unutulmamalıdır.

    21-Yurtdışına gönderiliş amacınıza uygun öğrenim yapmanız ve bu seviyede derece almanız gerekmektedir. Master öğrenimi için gönderilen öğrencilerin bu öğrenimlerini süresi içinde ve başarıyla tamamlamaları halinde doktora öğrenimine devam etmeleri önerilmektedir.

    22-Mali yılın değişmesi nedeniyle her yıl ocak ayı maaşlarınızı almanızda bir gecikme olabilecek, bu aya ait maaşınız ancak şubat ayı maaşınızla birlikte ödenebilecektir. Bu nedenle, her yıl ocak ayı için belirli bir tasarruf yapmanız yerinde olacaktır.

     


    YURTDIŞINDA RESMİ-BURSLU STATÜDE YAPACAĞINIZ ÖĞRENİM HAKKINDA BİLGİ

    1416 sayılı Kanuna dayalı olarak yükseköğretim kurumlarının öğretim elemanı, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı Genel Müdürlüğü ile kamu kurumları adına verilen yurtdışı lisansüstü burslarının amacı, adına burs verilen birimlerde yetişmiş insan gücüne duyulan ihtiyacın karşılanmasıdır. 1416 sayılı Kanun, yurtdışına gönderilecek öğrencilerden bir taahhütname alınmasını emretmekte, gönderilen her öğrencinin Bakanlığımıza vermiş olduğu taahhütname hükümlerine ve 1416 sayılı Kanun ile bağlı Yönetmeliğe göre hareket edilmesinden öğrenciyi sorumlu tutmaktadır. Bu nedenle, noter huzurunda imzalayarak Bakanlığımıza verdiğiniz taahhütname hükümlerine göre sorumluluklarınız aşağıda sıralanmıştır.

    A. ÖĞRENCİLİĞİNİZİN DEVAMI İLE İLGİLİ HUSUSLAR

    1- Bütün resmi öğrenciler her dönem başında okula tam zamanlı kayıt yaptırdıklarını gösteren bir okul yazısını, kaç kredilik ders aldıklarını, dönem sonlarında da aldıkları dersleri ve notları gösteren resmi transkriptlerini Ataşelik/ Müşavirlik/Başkonsolosluk'a göndermek zorundadırlar. (Taahhütname). Resmi transkriptleri Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a ulaşmayan öğrencilerin iş ve islemelerinde aksamalar olabilecek ve mağdur duruma düşebileceklerdir.

    2-Esas öğreniminize yeni başlıyorsanız, üniversiteden aldığınız kabul belgesinin (akseptans) ve DS 2019 formunun birer fotokopisi ile bu öğreniminize başlayacağınız tarihi gün ve ay olarak belirten okul yazınızı bir dilekçe ile en kısa zamanda Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a gönderiniz (esas öğrenime başladıktan sonra aylıklarınızın yeniden tahakkuk ettirilip gönderilmesi ve askerlik sevk tehir uzatımınız (erkek öğrenciler) için bu bildirimin yapılması şarttır).

    3- 'Öğrenim planı' taslaklarını aşağıdaki esaslara uygun olarak düzenleyerek en geç iki ay içinde Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a gönderiniz. (Yönetmelik Madde 17) öğrenim planınız zamanında ulaşmadığı takdirde maaşınız planınız gelene kadar bekletilir.

    B. ÖĞRENİM PLANINIZI YAPARKEN DİKKAT EDECEĞİNİZ HUSUSLAR:

    a) Lisans öğrenimi için verilen süre 4 yıldır. Yüksek lisans öğrenimi için verilen sure tez de dahil olmak üzere en fazla iki (İngiltere-Fransa 1 yıl), doktora için üç yıldır. Yüksek lisans için tanınan iki yıl her öğrenciye tanınan bir hak olarak algılanmamalıdır. Bölümleri nedeni ile (sanatta yeterlilik, veterinerlik, dişçilik, vb. gibi alanlarda) veya (pres-requisite) derslerin şart koşulması, tez konusunun uzun bir zaman dilimini kapsayacak bir konu olması, bazı okulların iki seneyi şart koşması gibi nedenlerle yüksek lisans programı için iki yıl gerekebilir. Genellikle, çoğu üniversitelerde yüksek lisans derecesi 30-40 kredi arası verilen bir program ile 1.5 yıl içinde tamamlanabilir (böyle bir plan yapmakla öğrencilik hayatinizi 6 ay kısaltabileceğinizi, geri ödeme zorunda kaldığınız zaman daha az ödeyeceğinizi unutmayınız. Almış olduğunuz kredi sayısı, tez durumu ve alanınız dikkate alınarak planınızda göstermiş olduğunuz süre Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk veya Bakanlık tarafından değiştirilebilir.

    b) Planlarınızı mutlaka daktilo veya bilgisayar ile doldurunuz. Derecenizi alacağınız tarihi mutlaka gün-ay-yıl olarak belirtiniz. Planınızda hiçbir silinti, çizerek değişiklik, karalama türünden şeyler yapmayınız. Uygun olmayan bir plan geri çevrilir ve bu süre içinde iki ay dolmuş ise yine aylıklarınız tutulur.

    c) Alacağınız derslerin hangi yıl ve hangi devre alınacağı planınızda açıkça gösterilmelidir. Sonradan alınması düşünülen dersler veya seçmeli dersler varsa, planda dersleri doldurduğunuz bölümde muhtemel olanların isimleri yazılarak, bunlardan kaç kredilik ders alınacağı açıklanmalıdır.

    d) Planda gösterilen derecenizi alacağınız tarihle, derslerinizin veya tezinizin bittiği tarih (devre) arasında bir zaman boşluğu olmamalıdır. Tezli yüksek lisans araştırmaları için dönem boyunca zaman ayrılmamışsa, derslerin bittiği tarihten itibaren, yüksek lisans için en fazla bir dönem, doktora için 1 yıl süre ayrılmalı ve bu sürelerin karşısında 'yüksek lisans tezi' , 'doktora tezi' diye yazılmalıdır.

    e) Öğreniminize başladıktan sonra çeşitli nedenlerle ders değişikliği gerekiyorsa (gerek dönemler içinde alınacak dersler bakımından, gerekse ders adı, veya ders ekleme çıkarma bakımından) dilekçenizle birlikte danışman yazınızın Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a gönderilmesi gerekmektedir. Uygun görüldüğü takdirde, bu değişiklikleri yapabilirsiniz. Aksi takdirde, transkriptleriniz öğrenim planınıza uymadığı zaman, planda bulunan derslerin alınması sizden istenebilir veya öğrenim planına uymayan öğrenciler için öğrencilikle ilişik kesme işlemi yapılabilir.

     f) Yüksek lisans yapan öğrenciler planlarına yaz dönemlerinde de ders koymalıdırlar. Öğrenim planınızı imzalamayı unutmayınız. Dersleri ayrı sayfada göstermeyiniz. Formda dersler için ayrılmış kısmı doldurunuz. İhtiyaç olduğu takdirde sayfa ilave ediniz.

    g) Her devre alacağınız ve planınızda göstereceğiniz derslerin, okulunuzun 'full-time' kredi miktarından az olmamasına özen gösteriniz. Okulunuzda kredi sistemi dışında bir sistem kullanılıyorsa (unit, point) ek bir dilekçe ile açıklama yapınız.

    h) Öğrenim planı, öğreniminizin devamında ve yönlendirilmesinde uyulması gereken, bağlayıcı en önemli bir taahhüt belgesidir.

    C. ASKERLİKLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR

    1) Tecil (lisans öğrenimi için) Lisans seviyesinde öğrenim görmekte iseniz, her öğretim yılı basında (ağustos ve eylül aylarında) Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a bir dilekçe ile başvurarak askerliğinizin tecil edilmesini isteyiniz. Talebiniz üzerine, Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'ça düzenlenecek belge Türkiye'deki askerlik şubenize gönderilecektir. Tecil belgesi öğrenimlerini tam-zamanlı' statüde ve başarı ile sürdürdüklerini okul yazısı ve notları ile belgeleyen öğrenciler için düzenlenir. Tecil, lisans öğrenimiz için her yıl yapılır. Lisans için yaş sınırı 28 yaş sonudur.

    2) Tehir (yüksek lisans öğrenimi yapanlar için 32 yaşını, doktora öğrenimi yapanlar için 35 yaşını tamamladıkları yılın sonuna kadar yapılır.) Lisans öğrenimini tamamladıktan sonra yüksek lisans veya doktora öğrenimini yapmak istemeniz halinde, yurtdışında bağlı bulunduğunuz Başkonsolosluğa başvurarak, askerlik kararı aldırmanız gerekmektedir. (gerekli belgeleri bağlı bulunduğunuz başkonsolosluktan isteyiniz.) Lisans öğrenimini yurtdışında yaptıysanız, Ankara'da Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığınca diplomanızın denkliğinin yapılmasına ihtiyaç vardır.

    Bunun için:

     -Yükseköğretim diplomasının aslı, şayet diploma düzenlenmemiş ise mezuniyet belgesinin aslı ve bu belgelerin onaylı örneği

    -Öğrenim suresi içinde alınmış ders notlarını gösteren belgenin aslı (official transcript) ve onaylı çevirisi

    -2 adet vesikalık fotoğraf ile YÖK Başkanlığı Bilkent-Ankara, Türkiye adresine başvurmanız gerekmektedir. Gerekli diğer belgeler de tamamlanarak askerlik kararının alınması üzerine tarafınıza askerlik durum ve müsaade belgesi verilir.

    a)İlk sevk tehiri: Lisans öğreniminden sonra yüksek lisans öğrenimi yapacak öğrencilerin sevk tehirlerini yaptırmak üzere Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a aşağıda belirtilen belgeler ile başvurmaları gerekir.

    1- Askerlik durum ve müsaade belge örneği

    2- Lisans diplomasi örneği,

    3- Lisans diplomasini yurtdışında almış olanların denklik belgesi örneği

    4- İki adet nüfus kimliği örneği,

    5- Lisans üstü öğrenime kabul edildiği tarihi, öğrenim dal ve derecesini, bu derecesini alacağı tarihi ve tam-zamanlı öğrenci olduğunu belgeleyen resmi bir okul yazısının aslı.

    b) Sevk tehir uzatımı : Bir derece için verilen tehir suresi içinde derecesini alamayacak öğrenciler, sevk tehir surelerinin bitiminden en az iki ay önce Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a form dilekçe ve öğrenim gördükleri dal, derece, bu dereceye başlama tarihini ve tam-zamanlı öğrenci olduklarını belgeleyen, bu dereceyi alacağı tahmini tarihi bildiren resmi bir okul yazısı ile başvurmalıdırlar.

    c) Bakaya: Zamanında sevk tehiri yaptırmadıkları için bakaya duruma düşerek mahkemeye verilmiş öğrenciler bakaya olma sebeplerini bildiren savunmalarının bağlı bulunduklarını başkonsolosluk aracılığı ile mahkemeye sunulmak üzere, askerlik şubesine gönderilmesini sağlamalıdırlar. Bakaya duruma düsen öğrencilerin yeniden sevk tehirlerinin yapılabilmesi için, durumlarına göre, yukarıdaki (2a) veya (2b) maddelerinde açıklanan belgelere ilaveten mahkemeden verilecek beraat kararının da bir örneğini eklemeleri gerekmektedir. d)Terhis: Askerliğinizi yapmış bulunuyorsanız terhis belgenizin bir örneğini Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a gönderiniz.

    D) BİR ÜST ÖĞRENİM İZNİ:

    a)Dilden yüksek lisans/doktoraya geçiş.

    1-Dil öğreniminizi tamamlayıp yüksek lisans veya doktora kabulü aldığınız takdirde, *Dilekçenizi, dil okulunu ne zaman tamamladığınızı gün-ay-yıl olarak gösteren okulunuzdan alacağınız yazının aslı, kabul belgenizin bir örneğini ( dönem/tarih, alan, derece belirten kabul mektubu), DS-2019 formunun bir örneğini Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a göndererek Bakanlığımızdan onay alınması zorunludur.

    2-Dil öğreniminizi tamamlayarak kabul sürecini Türkiye'de takip etmek üzere izin almak istediğiniz taktirde,

    1. AŞAMA:

    Aylıksız-yolluksuz izin dilekçenizi, Dil öğreniminizi ne zaman tamamladığınızı gün-ay-yıl olarak gösteren okulunuzdan alacağınız yazının aslını ivedilikle Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a göndermeniz gerekmektedir.

    2. AŞAMA:

    Aylıksız-yolluksuz izinde iken kabul almanız halinde, dilekçenizi, kabul belgenizin bir örneğini (dönem/tarih, alan, derece belirten-kabul mektubu), DS-2019 formunun bir örneğini Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a göndererek Bakanlığımızdan onay alınması zorunludur. Bakanlığımızdan onay alınıp okula başlandıktan sonra da başlama dilekçeniz ile birlikte öğreniminize ne zaman başladığınızı gün-ay-yıl olarak gösteren okul yazısını en kısa sürede Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a göndermeniz gerekmektedir.

    NOT: *Belirtilen şartları yerine getirdiğiniz takdirde burslarınız tekrar tahakkuk ettirilebilecektir. **Dil öğreniminizi bitirdiğiniz tarihten yüksek lisans/doktora başlama tarihiniz arasındaki sürede bursunuz kesilir. Bu dönemde burs almış olsanız bile yüksek lisansa/doktoraya başladığınız tarihten itibaren alacağınız burslara sayılacaktır.

    b) Lisanstan yüksek lisans geçiş: Lisans öğreniminizi planınızda belirtilen süre içerisinde tamamladığınız takdirde; (Süre uzatımı aldığınız takdirde, Yönetmelik'in 30. maddesine göre bir üst öğrenim izni verilebilir.) * Mezuniyetiniz ile ilgili tüm şartları ne zaman tamamladığınızı (gün-ay-yıl olarak); hangi okulda, hangi seviyede, burslu, burssuz veya kısmi burslu olarak öğreniminize devam etmek istediğinizi açıklayan dilekçeniz, (Okulunuzdan burs almanız durumunda, hangi tarihler arasında ne kadar ücret alacağınızı gösteren okul yazısının gönderilmesi gerekmektedir. Okulunuzdan alacağınız ücret, resmi-burslu statüde öğrenim gören öğrencilere verilen burstan azsa, aradaki fark tarafınıza kısmi burs olarak verilecektir.) *Lisans öğrenimini tamamladıysanız, tüm mezuniyet şartlarını ne zaman tamamladığınızı gün-ay-yıl olarak gösteren okulunuzdan alacağınız yazının aslı (veya diplomanızın bir örneği), transkriptiniz, kabul belgenizin bir örneği, DS-2019 (Eski IAP-66 formu) formunun bir örneği ile birlikte iki ay içerisinde, yurtdışında bağlı bulunduğunuz konsolosluklara, yurtiçinde de yerli askerlik şubelerine başvurarak "Askerlik Kararı" aldırmak zorundasınız. Askere sevk tehirinizin yapılabilmesi için askerlik durum belgenizin Bakanlığımıza ulaştırılması zorunludur. Bakanlığımızdan onay geldikten sonra, senetlerinizi en kısa sürede düzenleyerek Bakanlığımıza ulaştırmanız, Registrar ofisden alacağınız, öğreniminize ne zaman başladığınızı gün-ay-yıl olarak gösteren okul yazısını en kısa sürede Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a göndermeniz, öğrenim plan taslaklarınızı, öğreniminize başladığınız tarihten itibaren en geç 3 ay içerisinde düzenleyerek Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a göndermeniz gerekmektedir.

    NOT: *Belirtilen şartları yerine getirdiğiniz takdirde burslarınız tekrar tahakkuk ettirilebilecektir. Yüksek lisans öğreniminizi bitirdiğiniz tarihten doktora başlama tarihiniz arasındaki sürede bursunuz kesilir. Bu dönemde burs almış olsanız bile doktoraya başladığınız tarihten itibaren alacağınız burslara sayılacaktır.

    E) DERS DEĞİŞİKLİĞİ

    Bakanlığımızca onaylanan öğrenim planınızda herhangi bir nedenle değişiklik yapmak istediğinizde, değişikliği yapmadan önce (Öğrenim planınızda belirtilen derslerin isimlerinde veya kod numaralarında herhangi bir değişiklik olduğu takdirde bunu da bildirmeniz gerekmektedir.), değişiklik nedenlerinizi ayrıntılı olarak açıklayan dilekçeniz ve aynı doğrultudaki danışman yazınızla (Okulunuzun başlıklı kağıdına yazılmış) Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a başvurarak izin almanız gerekmektedir. Bakanlığımızca uygun görüldüğü takdirde, bu değişiklikleri yapabilirsiniz. Aksi takdirde, transkriptleriniz öğrenim planınıza uymadığı zaman, planda bulunan derslerin alınması sizden istenebilir veya öğrenim planına uymayan öğrenciler için, öğrencilikle ilişik kesme işlemi yapılabilir.

    F) OKUL TRANSFERİ

    Yükseköğrenim Kurulu Başkanlığı'nca belirlenen listede yer alan ve sıralamadaki yeri bulunduğunuz okuldan daha iyi olan bir okula transfer olmak istemeniz halinde, Bakanlığımıza zaman ve kredi kaybına uğramamanız kaydıyla transfer teklifi yapılabilecektir. Transfer teklifinizin yapılabilmesi için, öğrenim durumunuzu, transfer olma nedenlerinizi açıklayan dilekçeniz, transfer olmak istediğiniz okuldan alacağınız kabul belgeniz, DS-2019 (Eski IAP-66) formu, transfer olmak istediğiniz okulca, daha önce aldığınız tüm kredilerin kabul edileceğini, zaman ve kredi kaybına uğramayacağınızı gösteren okul yazısı ile başvurarak izin almanız gerekmektedir.

    G) SÜRE UZATIMI

    Öğreniminizi planınızda belirtilen sürede tamamlayamadıysanız, bu tarihten iki ay önce, öğreniminizin hangi aşamasında olduğunuzu, tez konunuzu, yaptığınız çalışmaları, derecenizi ne zaman alabileceğinizi, süre uzatımınızı burslu veya burssuz mu istediğinizi belirten ayrıntılı dilekçenizi, okulunuzun başlıklı kağıdına yazılmış kapsamlı danışman yazınızı, uzatım istediğiniz döneme ilişkin kayıt belgesini, transkriptinizi (Okulunuzdan asistanlık karşılığında herhangi bir ücret alıyorsanız, bunu açıklayan okul yazısını da göndermeniz gerekmektedir.) Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a göndererek süre uzatımı istemeniz gerekmektedir. Gönderilen bilgi ve belgelere göre, Bakanlığımızca 6 (en fazla) aylık sürelerle uzatım verilmektedir. Derecenizi uzatılan 6 aylık sürede de alamadıysanız, yukarıda uzatım için istenen bilgi ve belgelerle (yeni tarihli) Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a tekrar başvurmanız gerekmektedir.

     

     

    H) İZİN

    Bulunduğunuz öğrenim yerinden geçici de olsa ayrılmalarınızda, yurda gidişlerinizde, hangi tarihler arasında öğrenim bölgenizden ayrılacağınızı ve geçici adresinizi bildiren dilekçenizi Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a gönderiniz. Türkiye'de iki aydan fazla kalmanız halinde, ilk iki ayın dışındaki aylıklarınız yurtiçi bareminden ödenir.

    İ) PASAPORT SÜRE UZATIMI

    Pasaport sürenizin uzatılmasını istiyorsanız, transkriptiniz, isteğinizi belirten dilekçeniz ve adresli pullu zarfınız ile Ataşelik/Müşavirlik/Başkonsolosluk'a başvurmanız; pasaport süre uzatım belgesini aldıktan sonra, pasaport süre uzatım belgesini, pasaportunuzu ve "registered" veya "certified" olarak hazırlanmış pullu-adresli zarfınızı bağlı bulunduğunuz Başkonsolosluğa göndermeniz gerekmektedir.

    J) KESİN DÖNÜŞ

    Lisans ve yüksek lisans öğrenimlerini planlarında belirtilen süre zarfında tamamlayan öğrenciler, bir üst öğrenime devam etmek istemiyorlarsa veya derecelerini kendilerine tanınan yasal sürede alamadılarsa ve Yönetmelikte belirtilen şartları sağlamıyorlarsa (Uzatım alan öğrencilere, Yönetmelik'te belirtilen şartları yerine getirmeleri halinde bir üst öğrenim izni verilebilir.) Müşavirliğimize bir dilekçe ve derecelerini ne zaman aldıklarını gösteren bir okul yazısı ile başvurarak gerekli işlemleri tamamlamalı ve iki ay içinde yurda dönerek, Bakanlığımızdan/Kurumundan (TPAO) görev istemelidirler.

    NOT-1: Ayrıntılı bilgi ve formlar için www.kopenhag.meb.gov.tr adresine bakabilirsiniz Bunlardan herhangi birine uyulmaması veya yerine getirilmemesi, bursluluk statünüzün sona erdirilerek, öğrencilikle ilişiğinizin kesilmesine ve hakkınızda borç kovuşturması işlemlerinin yapılmasına neden olur. Bu nedenle, Taahhütname hükümlerini bir kez daha gözden geçirmeniz yararlı görülmektedir.

     

Turkish Embassy Education Office Vestagervej 16, 2100 Kopenhag/Danimarka - 00 45 391 01 465 (Dahili 465)

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.